Massasje/fysiopati

Behandlingen utøves med varierende intensitet, avhengig av både massasjeform og hvilke resultater som søkes nådd. Det som gjør denne behandlingen spesiell, er at det er flere massasjeformer kombinert til en helhetlig behandling. Hensikten med behandlingen er å redusere stress-spenninger, og aktivisere immunapparatet.

Klassisk massasje

Utøves ved rytmisk knaing og strekking av muskler. Dette påvirker blod- og lymfesirkulasjonen, øker hormonproduksjonen og -utskillelsen og gjør musklene smidigere og mer elastiske.
Massasjen virker på hele kroppen.

Avslapningsmassasje

Er en massasjeform som har sitt utspring fra den tradisjonelle klassiske massasjen. Avslapningsmassasjen legger vekt på avspenning i form av myke og lette grep. Her skal man kun slappe av og nyte massasjen.

Idrettsmassasje

Er en massasjeform som myker opp friske eller tidligere skadede områder som preges av spente og ømme muskler. Idrettsmassasje er ofte benyttet av de som ønsker og tåler en dypere massasje, og ofte før eller etter man skal gjennom en stor fysisk påkjenning. Dette gjøres for å kunne prestere maksimalt, redusere restitusjonstid og minske verk i muskulaturen. Ved idrettsmassasje brukes de samme grepene som ved den tradisjonelle klassiske massasjen, men det legges mer trykk på grepene og rytmen er raskere.

Fysikalsk aromaterapi

Dette er en behandlingsform som kombinerer klassisk massasje, aromaterapi og lett soneterapi. Det er en relativt dyptgående, oppmykende og velduftende massasje med eteriske oljer tilpasset ditt behov. Massasjen følger lymfebanene så det blir lettere for kroppen å skille ut avfallsstoffene. Behandlingen stimulerer blodsirkulasjonen, at du skiller ut avfallsstoffer, reduserer stress og spenninger, styrker immunforsvaret, smertelindring og bedre søvn.

Hotstonemassasje

…er en massasje med varme vulkansteiner. Det er en deilig behandling som gir en fantastisk avspenning av muskulaturen, lindrer muskelverk samt øker blodsirkulasjonen i huden og beroliger alle sansene i vår stadig mer aktive og stressende hverdag. Vi bruker eteriske oljer i kombinasjon med de varme lavasteinene. Den hjelper å reuglere energien og gjenoppretter balansen i kroppen, samt sirkulasjonen av energien som strømmer til alle våre vitale organer fra ryggraden. Behandlingen kan utføres som velvære eller som dyptgående behandling av muskulaturen.

Svensk massasje og bindevevsmassasje

Massasjens viktigste oppgave er å løse opp spenninger i muskulaturen. Spenningene kan oppstå p.g.a. dårlig arbeidsstilling eller anstrengelse, men kan også ha mer følelsesmessige årsaker som stress, sinne og angst. Slike spenninger setter seg i kroppen og kan gi smerter f.eks i rygg, skuldre og nakke. Gjennom knaing, glidninger og trykk løser massasjen opp spenninger i hele kroppen og gir en behagelig avslapning. Regelmessig massasje hjelper mot smertene og du føler deg roligere og mer bevegelig.
Arrvev er ofte opphav til smerte, dårlig sirkulasjon og bevegelsesinnskrenkninger. Det kan føles som huden er for trang. Personen som mottar bindevevsmassasje kan oppleve en følelse av varme, muskelavslapning, smertelindring samt forbedret bevegelighet.